2010. május 9., vasárnap

Te csak várj, míg felkel majd a nap

Hurrá, május elején ismét utazunk. Ezúttal egy igen egzotikus, és persze távoli helyre. Nagyon nagyon messzire. Először Zürichbe repülünk, majd onnan tovább még vagy 12 órát.

Már február óta tanulmányoztam a különböző blogokat, élménybeszámolókat, utazási irodák programjait, férjem pedig lázasan lapozgatta a Lonely Planetet, és másnaponként átírta a programot.

Április végére kezdett konkretizálódni a program, volt repülőjegy, szállás az első néhány éjszakára, valamint egy három hetes vonatbérlet, hogy szabadon tudjunk mozogni. Gondolkodtunk, hogy foglaljunk-e további szállásokat, de aztán elvetettük a gondolatot, mondván, hogy akkor nincs igazi mozgásterünk.

Kedvenc szállásfoglaló lapomon pedig nem igazán találtam szállást. Volt olyan uticél, ahol 2-3 szálláshely szerepelt a kínálatukban, és volt olyan is, ahol egy sem. A booking.com ajánlott egy másik szállásfoglalási rendszert, az agoda.com-ot, melynek van magyar nyelvű változata is, azonban a bookinggal ellentétben itt azonnal leemelik a szállás árát, és ha a mégis töröltetni kell, valami igen bonyolult módon térítik vissza az összeget 15 dollár kezelési költség levonása után.

Szóval május 2-án útnak indultunk. Már a tavalyi utunk során megfogadtam, hogy többé nem utazom a Zóna taxival, mert állandóan próbálkoznak, de most valahogy mégis kiment a fejemből. Az utazás előtti este rendeltem egy kocsit. A diszpécser már a telefonszám alapján mondta a címünket – úgy látszik már benne vagyok a palimadár listában – és kérdezte, hogy melyik reptérre megyünk. Mondtuk, hogy Ferihegy 2. A cím alapján az 1-2 zónára 3600 forintos viteldíj szerepelt.

Az utazás napján reggel megérkezett a kocsi, beszálltunk és elindultunk. A sofőr nem kérdezett semmit, Pécel felé vette az irányt, majd felhajtott a MO körgyűrűre. Nagyon gyorsan kiértünk a reptérre, az egész út alig több mint negyed óráig tartott. Amikor megálltunk, elővettük a csekély borravalóval megtoldott 3800 forintot, mondja ám, hogy plusz 1500 forintot kér azért, mert az utópályán jöttünk. Mondjuk neki, hogy ezt csak nem gondolja komolyan. Először is a megrendeléskor nem mondták, hogy ilyen felár is van. Az ár a honlap szerint elvileg fix – csak a gyerekülésért, meg a dohányzó kocsiért kérnek 500 forintot. De semmiféle autópálya használati díjról nincs szó. Én különben sem kértem, hogy a pályán jöjjön. Röhely, hogy a gyorsabb és rövidebb útért még felárat is kérnek. Már jöttünk néhányszor taxiórával is, és általában kevesebbet fizettem 300-400 forinttal, mint a reptéri transzfer ár, de benne van a kockázat, hogy útelterelés esetén – aminek mostanában igen nagy az esélye – többet kell fizetnem.

Szóval mondjuk a taxisnak, hogy az kizárt, hogy tölünk a diszpécser által közölt árnál többet kapjon. Egyrészt mert nem én kértem, hogy arra hozzon, másrészt pedig nincs is nálunk több pénz. Erre elkezdett megjegyzéseket tenni, hogy ha ő külföldre megy, nem kiszámolt pénzzel indul útnak. Mondtam, hogy én sem, de mi a fenének vigyek magyar forintot a világ másik oldalára. Teljesen felesleges.

Na erre beszól a diszpécsernek, hogy most hozza ezt a két embert, és az autópályán jött, akkor most mennyit kérjen. Kihangosította a választ, hogy mi is halljuk. Mondja a diszpécser, hogy nyugodtan rátehetsz még ezerötöt. Nem azt mondta, hogy annyi jár, hanem hogy ráteheti. Hát ne tegye.

Odaadtuk neki a 3800-at, mire fújta a magáét, hogy akkor ez neki most mekkora bukta, meg hogy akkor most ingyen dolgozott.

Na ennyit a Zóna taxiról. A reptéren lementünk az első szinten lévő irodájukhoz, hogy tisztázzuk a dolgot. A kolléganőnek elmondtam a panaszom. Össze-vissza hebegett. Hogy hát tényleg szoktak autópálya-használati díjat kérni. Mondom neki, hogy milyen alapon, mutassa már meg a tarifatáblázaton, hogy ez hol szerepel. Erre még jobban összezavarodott, majd javasolta, hogy írjak egy levelet a Zónataxinak, majd kivizsgálják az ügyet. Hát ne vizsgáljanak semmit. Ha már rászánom magam, hogy levelet írjak, akkor a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségnek írom, nem nekik. Különben meg kapják be.

Egyébként meg HURRÁ UTAZUNK!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése