2010. július 13., kedd

Japán 8.





Nagoya - a Ran no Yakata Orchideakert

Hat évvel ezelőtt a férjemtől kaptam a születésnapomra egy csodálatos orchideát. A hosszú levelű, különleges fajtából való volt, négy száron legalább száz virággal. Nagyon hosszú ideig virágzott, aztán a virágok lehullottak, én pedig azóta is várom, hogy újra nyíljon.

Hol hűvös, hol meleg helyen teleltettem, már át is ültettem, a nyarat néha napon, néha árnyékban töltötte, de azóta sem hozott egy nyamvadt virágot sem. Később kaptam másfajta közönséges orchideákat, amilyeneket nőnap környékén a hipermarketekben is árusítanak. Ezek szinte egész évben folyamatosan virágoznak, de nincs bennük semmi különleges. Ezért nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy Nagoyában van egy Orchideakert.

A kiállításnak otthont adó épület


Belépéskor ez a "kép" fogadja a látogatót


Vidám nyuszifülek


Ez nem botsáska, hanem virág


Sok jó virág kishelyen is....


Egy "kancsós" változat


A lila csodák föld és víz nélkül, a levegő páratartalmából merítik a tápanyagot


Egy hosszú szakálú csodalény


Fehér virágözön - esküvői dísznek ajánlják

Bár nem ismerem az orchideafajtákat, de remélem a tudományos nevek ismerete nélkül is örömöt szereznek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése