2008. október 25., szombat

Tunézia 8.

Nyolcadik nap – Tevepiac Nabeulban

A Hammamettel szomszédos Nabeulban minden pénteken vásár van. A nevével ellentétben semmi köze sincs a tevékhez, legfeljebb annyi, hogy a bőrdíszművesek tevebőrből készült táskákat és egyéb bőrárukat kínálnak.

Komoly vásárlási szándékkal indultunk útnak reggeli után. A szálloda is szervezett kirándulást a tevepiacra személyenként 10 Dinárért, de mi Gittáékkal inkább taxival mentünk. Így nem csak olcsóbb volt az utazás, de nem kellett a menetrendhez sem igazodnunk.

A taxi a város központjában, a piac bejáratánál tett ki. A tér közepén álló hatalmas narancstál volt az első szembeötlő tájékozódási pont, amire korábbi utazásunkról emlékeztem. Innen már könnyen eligazodtunk.

Én előre megfontoltan egy dobot és  egy szép táskát terveztem venni. Még a piac bejárata előtt betértünk egy fix áras boltba, hogy tájékozódjak az árakat illetően. Ha nem sikerül az ottani árnál kedvezőbbet elérni, akkor visszafelé ismét betérünk.

A piacon rögtön az első üzletben bőrpapucsokat kínáltak 5 Dinárért, aminek nem tudtam ellenállni. Az új szerzeménnyel tovább sétálva egy kávézót találtunk, ahová eredetileg csak be akartunk nézni, de olyan kellemesnek ígérkezett a hely, hogy végül letelepedtünk a puha párnákra. Mivel én nem kávézom, Józsival egy-egy teát rendeltünk, míg a férjem és Gitta cappuccinót kértek.

A tea nagyon érdekes volt, mert mézzel készült és a tetejére fenyőmagot szórtak. Eddig ilyet még nem sikerült sehol sem innom. Otthon is ki fogom próbálni.

Kényelmesen megkávéztunk, teáztunk, majd folytattuk a vásárlást. Mivel nagyon megtetszett a kávézóban használt füles üvegpohárka, azonnal felkerült a vásárlási listánkra. Minden olyan helyen megnéztük, ahol üvegárut tartottak, de nem találtunk sehol még csak hasonlót sem. Így fájó szívvel kénytelen voltam lemondani róla.

Első látásra úgy tűnt, hogy hatalmas a választék a különféle táskákból. De ahogy jobban szemügyre vettük a kínálatot, azt láttuk, hogy szinte mindenütt ugyanazokat a modelleket kínálják. Néhány táska árát megkérdeztük, és meglepődve tapasztaltuk, hogy a textil, vagy műanyag táskák többe kerülnek, mint a bőrből készültek. Míg én a táskák között válogattam, férjem a dobok árát próbálta megtudakolni. Először negyvenet kértek egy kb. 40-50 cm magas dobért, majd miután látták, hogy nem akarunk mindenáron vásárolni, egyre lejjebb mentek az árral. A végén már 4 Dinárért is utánunk hozták, hibára mondtuk, hogy nem akarjuk végigvonszolni az egész piacon.

Így most már mindenkinek volt egy-egy csomagja. Az egyik táskaboltban ráakadtam olyan táskára, ami sokoldalúan használható. Persze, hogy ne legyen olyan egyszerű a vásárlás, mindjárt két modell is megtetszett. Mivel a családban lesznek a közeljövőben születésnapok, megvettem mind a kettőt, hogy időt nyerjek a döntésre.

Aztán vettünk egy csomag hennát valamint néháy kéz- és lábfestéshez szükséges matricát, továbbá néhány fém karkötőt, amibe arab betűkkel belevésték a nevünket. Először arra gondoltam, hogy biztos kamu a beírás, de a szállodában megmutattuk az egyik felszolgálónak, aki hibátlanul a nevünket olvasta le róla.

Mint utazásaink során mindenhol, itt is vettünk egy válogatás CD-t. Itthon derült ki, hogy két évvel ezelőtti egyiptomi nyaralásunkkor vett lemez is ugyanazokat a slágereket tartalmazza. Jobb több, mint egy sem!

Miután mindenki mindent megvett, beültünk egy taxiba, és visszamentünk a szállodába. Mind oda, mind visszaútban pontosan 12 Dinárt fizettünk. A szobában lepakoltuk a kincseinket, majd fürdőruhát vettünk fel, és lementünk a tengerpartra. A víz – mint az előző napokon – akkor is kellemesen meleg volt. Szinte ki sem jöttünk vagy két órán keresztül. Közben figyeltem a partot, hátha felbukkan az előző nap megismert család de csak nem jöttek. Aztán eszembe jutott, hogy péntek van, így valószínűleg imádkozni mentek. Fél 7 körül már éppen indultunk fel a szállodába, amikor ők jöttek, így aznap nem volt időnk barátkozni. Talán majd legközelebb.

Este ismét megnéztük a gyerekdiszkót és az utána következő programokat. Meg kellett állapítanunk, hogy nagyon ötletesek és ügyesek az animátoraink.